zondag 23 juni 2013

Pianokrukje


Al enkele jaren staat dit krukje in ons huis. 


Het is niet zomaar een krukje, nee, ik heb het zelf gemaakt. Het was het laatste stuk dat ik maakte tijdens mijn eerste jaar houtbewerking vijf jaar geleden. 
Vier jaar lang verhuisde het krukje in ons huis van hier naar daar en werd het nu eens gebruikt om op te zitten en andere keren als tafeltje voor rommel waar we geen andere plek voor vonden.

Sinds Ada pianolessen volgt, is het gepromoveerd tot pianokrukje. 

Alleen was het wat te hard om lang op te zitten. Dus kwam er een klein kussentje met onderaan een antislipzool. Dat was al wat beter.


Sinds kort is er nu een hoesje voor de kruk. 


De kleine granny squares haakte ik vorig jaar tijdens de lange autoritten tijdens onze vakantie. Dat haken in de auto kan ik volledig aanraden. Bernard wees manlief de weg en ik haakte en babbelde maar. Voor ik het wist, stonden we in Italië. De meisjes op de achterbank haakten ook, dus het waren heel rustige ritten. Gelukkig vertelde manlief ons af te toe iets over wat langs de weg te zien was, anders wisten we nu nog niet dat er bergen in Zwitserland zijn.    


De lapjes werden nog aan elkaar genaaid met de bedoeling van een kussensloop van te maken. De achterkant wou ik dan haken tijdens onze volgende vakantie. Maar voor die vakantie zal ik dus iets anders moeten zoeken...

3 opmerkingen:

  1. Dju zeg: ik heb het hoesje bewonderd en uw krukje helemaal niet gezien. Gelukkig is er dan uw blog om dat krukje ook in de kijker te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu zit het veel beter als ik piano speel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chic, hoor, dat krukje en wat een leuk hoesje erbij !!!

    BeantwoordenVerwijderen