zondag 26 mei 2013

Rokjes

Enkele weken geleden verdween Lisa voor een half uur op de parking van Planckendael. Een half uur! Wat een paniek, wat een stress!
Dit willen we nooit meer meemaken dus we gaan stapje verder in de kleren. Sowieso zijn mijn dochters meestal vrolijk en kleurrijk gekleed maar nu gaan we voor fluo. Zo vinden we ze volgende keer misschien een paar minuten sneller. Alle beetjes helpen.

Het juiste stofje vond ik in de Petit Pan-collectie.


Fluoroze! Zo geraken we ze hopelijk nooit meer kwijt.
Ik maakte het rokje volgens deze handleiding. Ik gebruikte hiervoor 1 stofbreedte.

Het is een snelle manier om een rokje te maken, met een elastiek ben je zo klaar maar het rimpelen is niks voor mij. Veel te veel gepruts.

Voor het volgende rokje voor Kaat paste ik de werkwijze wat aan.  Voor haar maakte ik een klokrok, maat 10. Om bovenaan breed genoeg te maken, nam ik daar maat 12.


Ik stikte de zijkanten aan elkaar, werkte de onderkant af en dan moest ik alleen nog de elastiek erop naaien. Daarvoor verdeelde ik de rok 8 gelijke delen, dat deed ik ook bij de elastiek.


Ik spelde elastiek op rok


en stikte ze aan elkaar vast. Tijdens het stikken rekte ik de elastiek tussen 2 speldjes een beetje uit zodat de 2 lagen efkes even lang leken.


Nog even zigzaggen en klaar!





wat mist er op de foto's?

1 opmerking:

  1. Ik moet de rokjes voor ons meisje ook zo eens proberen... Lijkt mij poepsimpel en vooral snel en efficiƫnt. Bedankt voor de tip !

    BeantwoordenVerwijderen