zaterdag 6 april 2013

Een zakje voor Bernard

Als ik op stap ga met de auto, neem ik meestal Bernard mee. Of het nu om een gezinsuitstap gaat in het binnenland, een vrouwenweekend met vriendinnen net over de grens of een verre vakantie in een nieuw land. Bernard gaat altijd mee.

Eigenlijk is Bernard ideaal gezelschap. Hij praat keurig, geeft hier wat aanwijzingen, blijft altijd geduldig en wordt nooit boos. En als ik hem beu ben, zet ik hem af en steek hem in de doos.

Dit laatste ging de laatste tijd niet meer zo goed. De doos was al wat versleten en viel uit elkaar. Daarom maakte ik een zakje voor Bernard.

Het idee zag ik hier. De handleiding is echt gemakkelijk. Dit ritstasje zal nog veel gemaakt worden.


Van in het begin was duidelijk dat het stofje niet te vrouwelijk mocht zijn. Ten eerste was het een zakje voor Bernard en bovendien moest het iets worden waar manlief ook mee over straat durft te lopen.


Het is dan een stofje uit Nepal geworden. Het is een traditioneel stofje in een modern kleurtje. Normaal is het met veel rood en zwart, maar ook bestaan er dus trends. De mannen hebben hoedjes uit die stof en de vrouwen wikkelbloesjes. Geschikt dus voor iedereen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten